9:32 PM
Поради психолога.

Вправи для подолання агресії у дітей

Практичні прийоми для подолання агресії у дітей будь-якого віку.

Агресія має інстинктивну природу і властива кожному з нас. Її основна мета – самозахист і забезпечення умов для виживання. Поступово, засвоюючи соціальний досвід в родині, дошкільному закладі, в школі, у дитини формується здатність до цивілізованого проживання агресивних проявів. Та, на жаль, не завжди соціалізація агресії набуває безпечних форм. Є люди, які не навчилися контролювати свої агресивні імпульси. Агресивна поведінка заважає їм будувати й підтримувати стосунки з іншими.

Дорослим не варто привчати дітей приховувати, стримувати прояви агресії, так як це природна реакція, заборона на вираження якої може призводити до проявів аутоагресії (шкода наноситься власному тілу), психосоматичних розладів, деструктивних форм поведінки.

Причини деструктивної поведінки:

  • страх, недовіра до оточуючих;
  • неможливість задоволення базових потреб та інтересів;
  • заборона на прояв самостійності й автономії.

Причини дитячої агресивності:

  • конфлікти в родині;
  • заборона на певні форми поведінки;
  • необґрунтовані покарання;
  • гіперопіка та посягання на особисті кордони дитини;
  • відсутність батьківської підтримки й допомоги.

ПРАКТИЧНІ ПРИЙОМИ ДЛЯ ПРОЖИВАННЯ АГРЕСІЇ

«Чарівний мішечок»

Виготовити його можна з будь-якого матеріалу. Чудово буде, якщо дитина прийматиме участь в його створенні. На мішечку обов’язково мають бути зав’язки, щоб мати можливість його закрити. Мішечок можна замінити спеціальною коробочкою, яка закривається.

Під час збудження не варто дитину намагатися заспокоїти, подавляти її емоційні спалахи. Краще дати можливість викричатись прийнятним способом.

Домовтеся з дитиною, що в разі потреби вона може викричатися в мішечок стільки, скільки їй потрібно, після чого його потрібно надійно зав’язати. Поклавши в сторону мішечок, дитина розмовлятиме спокійно – це правило також варто заздалегідь обговорити.

Зберігайте мішечок в певному місці і використовуйте його виключно за призначенням.

«Злобний малюнок»

Приготуйте, краще разом з дитиною, малюнок із зображенням злості, агресії, гніву. Зображення може бути будь-яким – образним або абстрактним. Можна використати ілюстрації з журналів і газет.

Вже на підготовчому етапі дорослий може перетворити майбутній спалах гніву в гру, застосувавши почуття гумору. Таку заготовку-малюнок покладіть в доступному місці.

Під час агресивного спалаху запропонуйте дитині скористатися «шедевром». Малюнок можна зім’яти і відкинути в куток, порвати, пошматувати, покусати, потоптати, пограти скомканим аркушем у футбол. Поступово дитина почне заспокоюватися. Попросіть прибрати шмаття від малюнку і викинути у смітник.

Зазвичай під кінець такого дійства дитина починає отримувати задоволення від захопливої гри і завершує її в гарному настрої.

«Мовчазна помічниця»

Йдеться про подушку для биття. Краще, якщо вона матиме темний колір. Найбільше підходить ця вправа тим дітям, які схильні до бійки, віднімання особистих речей у товаришів.

Нехай б’є, пинає ногами подушку, коли відчує напад гніву. Вдома можна використовувати подушку, боксерську грушу, надувний молоток.

«Лісоруб»

Ця вправа дає можливість зняти фізичну й емоційну напругу, отримати заряд бадьорості.

Проводьте її після «сидячих» видів діяльності. Продумайте можливість забезпечення вільного простору для комфортного «рубання дров».

Обговоріть з дитиною, як потрібно рубати дрова, тримати сокиру, в якій позі зручно стояти, як краще покласти колоду.

Запропонуйте нарубати якомога більше дров, не жаліючи сил. Чудово, якщо «маленький агресор» супроводжуватиме свої дії звуками: «Хе!», «Ха!» або іншими.

Можна «рубати дрова» уявною сокирою, рулоном, звернутим з газет, старих шпалер тощо.

«Війни на воді»

Чудово знімають напругу різновиди водних боїв, змагань. Можна виготовити паперові кораблики і «воювати» ними, підганяючи кораблі свого флоту повітрям, яке видуває через трубочку «агресор».

Можна переганяти водною акваторією повітряні кульки, пластикові кульки за допомогою дихання. Можна грати у водний більярд, збиваючи кульки на воді іншими кульками. Такі ігри можна проводити індивідуально, в парі, в невеликій групі.

Олена Черниш, психологиня в галузі розвитку емоційного інтелекту, корекції невротичних розладів і спікерка вебінарів «Всеосвіти» розповіла про налагодження дисиципліни в класі та надала практичні прийоми, які вчителі можуть застосовувати в роботі з дітьми. Переглядайте вебінар!

Переглядів: 113 | Додав: mironovka_irc | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar